آریاناآریانا، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 17 روز سن داره

تربچه نقلی من

نی نی من در این هفته

1390/12/21 10:25
نویسنده : الهام
291 بازدید
اشتراک گذاری

ماه 4، هفته 4

کودک شما چگونه رشد می کند؟

محققان بر اين باورند كه كودك شما در اين مرحله قادر است تا تمام اصوات اصلي را كه زبان مادري او را تشكيل مي دهند درك كند. از اين هفته تا شش ماهگي كودك شما به تدريج توانايي توليد برخي صداها را به دست خواهد آورد؛ در نتيجه شما مي توانيد كلماتي را كه مدتها در انتظارش بوده ايد بشنويد؛ كلماتي از قبيل: "با- با" و "ما- ما". هرچند متخصين رشد كودك مي گويند كه كودك شما در اين مرحله قادر به ارتباط برقرار كردن بين اين كلمات يا شما و همسرتان نيست (يعني نمي تواند بين "با- با" با پدرش و "ما- ما" با مادرش ارتباط ذهني برقرار كند) اما به هر حال شنيدن اين كلمات بسيار هيجان انگيز خواهد بود.
شما مي توانيد تلاش كودك را براي ارتباط برقرار كردن با والدينش، از طريق تكرار كردن صداهايي كه او از خودش در مي آورد، تقويت كنيد. اكنون ممكن است كه كودك تلاش كند تا صداي شما را تقليد كند. مي توانيد امتحان كنيد؛ بگوييد: "با" و او ممكن است تلاش كند تا همين صدا را تكرار كند.
واكنش نشان دادن به تلاش كودك براي توليد صدا يا حرف زدن مي تواند به كودك كمك كند تا اهميت زبان را بفهمد. همچنين به او كمك خواهد كرد تا رابطه علت و معلولي را بهتر بفهمد. همچنين موجب مي شود تا او براي خودش ارزش قائل شود. او به تدريج خواهد فهميد كه حرفهايي كه مي زند موجب تغيير برخورد ديگران مي شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

نایسل
21 اسفند 90 11:16
مرسی عزیززز دلم فدات بشم من بووسسس
نایسل
21 اسفند 90 11:16
بوسسسسسسسسس