آریاناآریانا، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 16 روز سن داره

تربچه نقلی من

در جواب دخترم كه پرسيد: چرا مرا به دنيا آوردي؟

1390/12/22 16:44
نویسنده : الهام
359 بازدید
اشتراک گذاری
امسال فريده حسن‌زاده براي شعر «در جواب دخترم كه پرسيد: چرا مرا به دنيا آوردي؟» سروده شده به زبان انگليسي به عنوان نامزد دريافت جايزه ادبي پوشكارت معرفي شد.

در جواب ِ دخترم كه پرسيد: چرا مرا به دنيا آوردي؟
زيرا سال‌هاي جنگ بود
و من نيازمند ِ عشق بودم
براي چشيدن ِطعم آرامش.

زيرا بالاي سي سال داشتم
و مي ترسيدم از پژمردن
پيش از شكفتن و غنچه دادن.

زيرا طلاق واژه اي ست
تنها براي مرد و زن
نه براي مادر و فرزند.
زيرا تو هرگز نمي‌تواني بگويي:
مادر ِ سابق ِ من
حتي وقتي جنازه‌ام را تشييع مي كني.
و هيج چيز، هيچ چيز در اين دنيا نمي تواند
ميان ِ مادر و فرزند جدايي افكند
نفرت يا مرگ حتي.

و تو بيزاري از من
زيرا تو را به دنيا آورد ه ام
تنها به خاطر ِ ترسم از تنها ماندن
و هرگز مرا نخواهي بخشيد
تا زماني كه خود فرزندي به دنيا آوري
ناتوان از تاب آوردن ِ خاكستر ِ سوزان ِ
روياهاو آرزوهاي دور و درازت ....

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

نایسل
23 اسفند 90 13:32
عزیززز دلم خودش کلی پولداره داره از خسیسی میمیره من اگه نداشته باشه مگه خلم ناارحت شم مادرش میخواد پول جمع کنه برای خودش از همه هم کش میره این با اون فرق داره فد ات شم
مامان آرینا موفرفری
23 اسفند 90 15:45
خیلی زیبا بود.
مامان ali
27 فروردین 91 12:56
دقیقا"من این حالت رو بعد از به دنیا امدن علی داشتم آفرین به این مطلب زیبا